Türkiye'de hızlı tüketim malları özellikle gıda kategorisinde büyüyor. Gıda kategorisinde atıştırmalıklar ve içecek grupları güçlü hacim performanslarıyla öne çıkıyor. Ciro performanslarıyla büyümeyi ileriye taşıyorlar. Ancak tüketiciler bütçeler üzerindeki fiyat artışlarının baskısı nedeniyle daha temkinli davranıyor. Tüketiciler yerli ürünlere yöneliyor, ihtiyaç duydukları kadar satın alıyor ve daha küçük paketlere yöneliyor. NielsenIQ araştırmasına göre Türkiye'de hızlı tüketim malları perakendesi yılın ilk 8 ayında yüzde 85 büyüdü. Buğday ürünlerinin yüzde 24,3 büyüdüğü görülüyor. Pazardaki büyüme dinamiklerine sahip kategorileri anlamanın kritik olduğunu vurgulayan Didem Şekerel Erdoğan, Dünya gazetesi için araştırma sonuçlarını şöyle yorumladı.
Şekerel Erdoğan, atıştırmalıklar, içecekler ve market kategorilerinin küresel büyümeye öncülük ettiğini vurguladı. "Türkiye'de hızlı tüketim mallarının büyümesine baktığımızda, özellikle gıda kategorisinde, atıştırmalıklar ve içecek grupları güçlü hacim performanslarıyla öne çıkıyor. Bu gruplar ciro performanslarıyla da büyümeye öncülük ediyor."
Didem Şekerel Erdoğan, gıda başlığı altında tarım ürünlerinin önemine değindi. Özellikle buğday bazlı ürünler büyük önem taşıyor. "Gıdadaki büyüme trendinin yeni bir trend olmadığını söyleyebiliriz. Bu uzun zamandır devam ediyor. Bu kategorideki tarım ürünlerinin yüzde 19,4, buğday ürünlerinin ise yüzde 24,3 büyüdüğünü görüyoruz. Bu bize tarımsal üretimin önemini gösteriyor."
NielsenIQ'nun araştırması, alışveriş yapanların %34'ünün sürdürülebilir ürünler satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu buldu. Ek olarak, %66'sı çevresel sorunların sağlıklarını şimdi ve gelecekte etkileyeceğini kabul ediyor. Sürdürülebilirlik, yerel üretim ve doğallık da üreticilerin ve perakendecilerin odaklanması gereken alanlardır. Alışveriş yapanların özellikle organik/biyolojik bazlı ürünlere olan ilgisi %20'den %27'ye yükseldi. Bir diğer dikkat çekici ölçüt ise yerel olarak yetiştirilen/yerel ürünleri seçme olasılıklarının %15'ten %22'ye çıkmasıdır.
NielsenIQ araştırmasına göre, pandemi döneminde e-ticaret dünya çapında güçlü bir büyüme gösterdi. 2020'de Türkiye'de toplam hızlı tüketim malları içinde %4 olan e-ticaretin ağırlığı, 2021'de %5,7'ye çıktı. Bu güçlü temele rağmen e-ticaret, 2022'nin ilk 8 ayında ciro büyümesi açısından %74'e ulaşarak büyüme ivmesini sürdürdü. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, dünya çapında bozulan fiyat istikrarına değindi. Bunun tüketicilere yansımalarından bahsetti. Fiyat artışlarının tüm ülkelerde görüldüğünü söyledi.
Bu durumun tüketicinin bütçesini zorladığını ve daha dikkatli olmaya ittiğini belirtti. Tüketiciler bu temkinli davranışın sonucunda yerli mallara yöneliyor, gerektiği kadar satın alıyor ve daha küçük paketlere yöneliyor. Didem Şekerel Erdoğan, "Alışveriş yapanlar ihtiyaç duydukları ürünü, ihtiyaç duydukları zaman ve ihtiyaç duydukları kadar satın alıyor. Ürün tercihleri küçük paketlere yönelirken, inovasyon önemini korumaya devam ediyor." dedi.
Gıda kategorisinde tarım ürünleri yüzde 19,4, buğday ürünleri ise yüzde 24,3 büyüdü. Tarımsal üretimin önemi her geçen gün artıyor. Türkiye'de 2020'de toplam hızlı tüketim malları içinde yüzde 4 olan e-ticaretin ağırlığı 2021'de yüzde 5,7'ye çıktı. E-ticaret, 2022'nin ilk 8 ayında yüzde 74 ciro büyümesi elde etti. Fiyat artışları alışveriş yapanların bütçelerini zorluyor ve müşterileri daha temkinli olmaya zorluyor.
Bu temkinli davranışın sonucunda alışveriş yapanlar ihtiyaç duydukları ürünü, ihtiyaç duydukları zamanda ve ihtiyaç duydukları miktarda satın alıyor. Ürün tercihleri daha küçük paketlere doğru kayıyor. İnovasyon önemini sürdürüyor. Alışveriş yapanların yüzde 34'ü sürdürülebilir ürünleri satın almaya daha yatkın. Yüzde 66'sı çevresel sorunların sağlıklarını şimdi ve gelecekte etkileyeceğini kabul ediyor. Sürdürülebilirlik, yerel üretim ve doğallık da üreticilerin ve perakendecilerin odaklanması gereken alanlar arasında yer alıyor.
Şekerel Erdoğan, atıştırmalıklar, içecekler ve market kategorilerinin küresel büyümeye öncülük ettiğini vurguladı. "Türkiye'de hızlı tüketim mallarının büyümesine baktığımızda, özellikle gıda kategorisinde, atıştırmalıklar ve içecek grupları güçlü hacim performanslarıyla öne çıkıyor. Bu gruplar ciro performanslarıyla da büyümeye öncülük ediyor."
Didem Şekerel Erdoğan, gıda başlığı altında tarım ürünlerinin önemine değindi. Özellikle buğday bazlı ürünler büyük önem taşıyor. "Gıdadaki büyüme trendinin yeni bir trend olmadığını söyleyebiliriz. Bu uzun zamandır devam ediyor. Bu kategorideki tarım ürünlerinin yüzde 19,4, buğday ürünlerinin ise yüzde 24,3 büyüdüğünü görüyoruz. Bu bize tarımsal üretimin önemini gösteriyor."
Yerli mallara ilgi her geçen gün artıyor
NielsenIQ'nun araştırması, alışveriş yapanların %34'ünün sürdürülebilir ürünler satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu buldu. Ek olarak, %66'sı çevresel sorunların sağlıklarını şimdi ve gelecekte etkileyeceğini kabul ediyor. Sürdürülebilirlik, yerel üretim ve doğallık da üreticilerin ve perakendecilerin odaklanması gereken alanlardır. Alışveriş yapanların özellikle organik/biyolojik bazlı ürünlere olan ilgisi %20'den %27'ye yükseldi. Bir diğer dikkat çekici ölçüt ise yerel olarak yetiştirilen/yerel ürünleri seçme olasılıklarının %15'ten %22'ye çıkmasıdır.
NielsenIQ araştırmasına göre, pandemi döneminde e-ticaret dünya çapında güçlü bir büyüme gösterdi. 2020'de Türkiye'de toplam hızlı tüketim malları içinde %4 olan e-ticaretin ağırlığı, 2021'de %5,7'ye çıktı. Bu güçlü temele rağmen e-ticaret, 2022'nin ilk 8 ayında ciro büyümesi açısından %74'e ulaşarak büyüme ivmesini sürdürdü. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, dünya çapında bozulan fiyat istikrarına değindi. Bunun tüketicilere yansımalarından bahsetti. Fiyat artışlarının tüm ülkelerde görüldüğünü söyledi.
Bu durumun tüketicinin bütçesini zorladığını ve daha dikkatli olmaya ittiğini belirtti. Tüketiciler bu temkinli davranışın sonucunda yerli mallara yöneliyor, gerektiği kadar satın alıyor ve daha küçük paketlere yöneliyor. Didem Şekerel Erdoğan, "Alışveriş yapanlar ihtiyaç duydukları ürünü, ihtiyaç duydukları zaman ve ihtiyaç duydukları kadar satın alıyor. Ürün tercihleri küçük paketlere yönelirken, inovasyon önemini korumaya devam ediyor." dedi.
Perakendede neler oluyor?
Gıda kategorisinde tarım ürünleri yüzde 19,4, buğday ürünleri ise yüzde 24,3 büyüdü. Tarımsal üretimin önemi her geçen gün artıyor. Türkiye'de 2020'de toplam hızlı tüketim malları içinde yüzde 4 olan e-ticaretin ağırlığı 2021'de yüzde 5,7'ye çıktı. E-ticaret, 2022'nin ilk 8 ayında yüzde 74 ciro büyümesi elde etti. Fiyat artışları alışveriş yapanların bütçelerini zorluyor ve müşterileri daha temkinli olmaya zorluyor.
Bu temkinli davranışın sonucunda alışveriş yapanlar ihtiyaç duydukları ürünü, ihtiyaç duydukları zamanda ve ihtiyaç duydukları miktarda satın alıyor. Ürün tercihleri daha küçük paketlere doğru kayıyor. İnovasyon önemini sürdürüyor. Alışveriş yapanların yüzde 34'ü sürdürülebilir ürünleri satın almaya daha yatkın. Yüzde 66'sı çevresel sorunların sağlıklarını şimdi ve gelecekte etkileyeceğini kabul ediyor. Sürdürülebilirlik, yerel üretim ve doğallık da üreticilerin ve perakendecilerin odaklanması gereken alanlar arasında yer alıyor.
Son düzenleme: