Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Durak Tekstil İhracat Pazarlarında Hedefini Büyüttü

KOBİ Ajanda

İş Geliştirme Uzmanı
Yönetici
Katılım
21 Kasım 2022
Mesajlar
147
Tepkime puanı
32
Puanları
28
Konum
Türkiye
Firmaların dış pazarlardaki rekabet gücünü artırmayı amaçlayan Turquality Marka Destek Programı'na kabul edilen Durak Tekstil, böylece ihracat pazarlarındaki planlarını hızlı, kolay ve geniş bir çerçevede hayata geçirecek. Endüstriyel dikiş ve nakış iplikleri, teknik ve sürdürülebilir ipliklerin lider üreticilerinden Durak Tekstil, 50. yılını kutladığı 2022 yılında önemli bir başarıya daha imza attı. Şirket, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı'nın Turquality Marka Destek Programı'na katılmaya hak kazandı ve Turquality çalışmalarını başarıyla sonuçlandırmak için önemli bir eşiği geçti. Türk firmalarının küresel pazarda daha rekabetçi ve güçlü konuma gelmelerine destek olmayı amaçlayan Marka Desteği sayesinde Durak Tekstil, hem öncelikli pazarlardaki gücünü artıracak hem de Türk ekonomisine önemli miktarda döviz girdisi sağlayacak.

Turquality Marka Desteği Programı​


Turquality kapsamındaki Marka Destek Programı'na ülkemizden 153 firmanın katılmaya hak kazandığını belirten Durak Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kuru, bu prestijli ve önemli desteği almanın kendilerini hem gururlandırdığını hem de büyük bir sorumluluk yüklediğini belirtti. Turquality ile ilgili ilk hazırlık çalışmalarının 5 yıl önce başladığını hatırlatan Kuru, “Dokümantasyon aşamasına bir yıl önce geldik ve bu süreci başarıyla sürdürdük. Turquality adayı olabilmeniz için uygun bir yapıya sahip olmanız gerekmektedir. Bu kapsamda Durak Tekstil'in marka gücü ve markanın gelişimi, markanın gelecekte yeni pazarlara hakimiyeti ve oradaki iş planları inceleme konusu oldu. Bunun için bağımsız denetim firması ve bakanlık tarafından ciddi incelemelerden geçtik ve yüksek puanlar alarak uluslararası normları sağladığımızı teyit ettik. Marka Desteğimiz aynı zamanda güçlü kurumsal yapımız, sağlam tedarik zincirimiz ve inovasyon odaklı üretim ve ürün geliştirme süreçlerimizin bir teyididir.”

Marka Desteği, uluslararası faaliyetlerine hız kazandıracak​


Durak Tekstil'in hem yerel hem de küresel pazarlarda kısa, orta ve uzun vadeli strateji ve planlarla ilerlediğini ifade eden Hüseyin Kuru, önümüzdeki 5 yıl için yurt dışı projeksiyonlarının hazır olduğunu ve Brand Support'un daha hızlı ve etkin olmalarını sağlayacağının altını çizdi. Marka Destek süresinin 4 yıl olduğunu belirten Kuru, bu dönemde belirledikleri 5 farklı ülke pazarına ağırlık vereceklerini ve belirlenen limitler dahilinde yatırım desteği alacaklarını bildirdi. Turquality Marka Destek Programı kapsamında Durak Tekstil'in yurt dışındaki faaliyetleri hakkında bilgi veren Kuru, sözlerini şöyle sürdürdü: “Durak Tekstil markasını yurt dışında tanıtmak, potansiyeli yüksek pazarlara girmek ve mevcut pazarlarda gücünü artırmak için çalışacağız. Bu kapsamda pazar araştırma çalışmaları, ürünler ve teknik avantajlar konusunda konferans ve seminerler düzenlenmesi, sektörel önemli fuarlara katılım, satış odaklı yapılanma ve hedef ülke pazarlarında ofis açılışları gerçekleştirilecektir.

Durak Tekstil'in ana pazarları arasında Avrupa ve Amerika'nın öne çıktığını söyleyen Kuru, bu bölgelerde belirli bir ürünle ilerlemeyeceklerini, pazardaki talep ve fırsatlara göre geniş bir ürün yelpazesi ile çalışacaklarını bildirdi. Kuru; “Durak Tekstil şu anda 75'ten fazla ülkede Marka Desteği olmadan satış kanallarına ulaşıyor. Kısacası bayrağımızı bu ülkelerde dalgalandırıyoruz. Marka desteği sayesinde bulunduğumuz pazarlarda hareket yelpazemiz genişleyecektir. Belirli şehirler dışında diğer bölgelere de yayılabileceğiz. Piyasalardan aldığımız bilgilerle şimdiden bu projeksiyon için çalışmalarımıza başladık.” Marka Desteklerinin 4 yıllık bir süre için geçerli olduğunu ve bu süre içinde iş planlarının ve hedeflerinin oluşturulduğunu ifade eden Kuru, bu süre içinde bakanlık tarafından denetimlerin yapılacağını bildirdi.

İhracat 3 yılda ikiye katlanacak​


Durak Tekstil'in uzun yıllardır kısa, orta ve uzun vadeli yol haritalarıyla ilerlediğini yineleyen Hüseyin Kuru, önümüzdeki 3 yılın sonunda Brand Support'un da katkısıyla ihracatta 2 kat büyüme öngördüklerini söyledi. Turquality sürecinin Marka Desteği'nin kabul edilmesiyle resmen başladığının altını çizen Kuru, sözlerini şöyle tamamladı:

“Turquality destekleri hibe veya karşılıksız hizmetler değildir. Harcama bütçesi sınırlı limitler içinde ve belli görevler çerçevesinde sunulur ve belli bir kısmı daha sonra geri ödenir. Dolayısıyla devletin sağladığı bu destek hem şirketimiz hem de ülkemiz adına bizleri ciddi sorumluluklar altına sokmaktadır. Turquality Programı'na girmek, şirketin geleceği için önemli bir yapısal ilerlemeye işaret ederken, ülkemiz ekonomisine de katkıda bulunmak için milli bir görevdir. Bu süreçte yapacağımız her çalışma ülkemiz için daha fazla katma değer yaratmamızı sağlayacaktır. Turquality ve Marka Desteği, yeni ürünler geliştirme ve yeni ihracat pazarlarına açılma cesaretimizi artırıyor.”
 
Üst Alt